torsdag 6 januari 2011

Nytt år, nytt inlägg

Förmodligen skriver jag inte så mycket mer, men dagens löpning är värd ett inlägg.
Det har snöat en hel del och fortsatte snöa under dagen. Eftersom det är trettondag har kommunen inte plogat en enda trottoar, men att de inte plogade igår på onsdagen förstår jag inte. Nu på kvällen har de plogat, men det hjälpte inte mig när jag skulle ut och springa kl 15.
Målet var att springa 10 km, pga snön hade jag inga tidsambitioner, men man vill ju inte att det ska gå alltför långsamt. Massor av snö på gångbanan, alltså måste jag välja smågator där jag kan springa på själva gatan.
Så jag valde att springa utryckningsvägen till Kungens kurva, den måste ju plogas för brandkårens skull. Det är 3 km till Kungens kurva. Men därefter var det pulsning på översnöade gångvägar, slipprande i hjulspåren på smågator och allmänt rent eländigt. Det var i alla fall väldigt litet trafik. 10,5 km på 1 timme och 3 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar