söndag 28 november 2010

Handbollslöpning

De söndagkvällar jag skjutsar till handboll i Trångsund brukar jag passa på att springa. Det var ganska svalt idag och det första jag gjorde var förstås att tappa nycklarna i snön, men hittade dem tack och lov direkt.

Jag är positivt överraskad hur lätt det är att springa på snöiga gator med vanliga skorna. Fästet räcker gott så länge man håller steget lätt och ledigt, och fötterna blir varma nästan direkt. Det som många säger, att man får bättre löpsteg på halt underlag stämmer verkligen. Däremot är det kallt om händerna. För att inte bli för varm mot slutet så hade jag stickade fingervantar och det tog 3 kilometer innan händerna tinade upp. Jag ska nog prova med innervantar om jag hittar dem.

Nu startar maratons träningsprogram som jag tänkt följa i fem månader inför halvmaran. Får se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar